گزارش تصویری | یکصدوچهاردهمین شب حضور مردم مشهد در خیابان (یکم تیرماه ۱۴۰۵) گزارش تصویری | مراسم عزاداری مشق شمشیر گزارش تصویری | اقامه عزای امام حسین(ع) در خانه شیخ الاسلام گزارش تصویری | آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه آزادی گزارش تصویری | تماشای مسابقه تیم ملی فوتبال ایران مقابل بلژیک گزارش تصویری | یکصدوسیزدهمین شب حضور مردم مشهد در خیابان (۳۱ خرداد ۱۴۰۵) گزارش تصویری | بازی ایران و بلژیک در جام جهانی ۲۰۲۶ (۳۱ خرداد ۱۴۰۵) گزارش تصویری | کنترل «تنگه هرمز» در دستان ایران گزارش تصویری | دامادی در سایه ماتمروایت آیین حضرت قاسم(ع) در دهه اول محرم گزارش تصویری | ویژه‌برنامه «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی گزارش تصویری | حضور و دیدار‌های تیم مذاکره کننده ایرانی در ژنو سوئیس (۳۱ خرداد ۱۴۰۵) گزارش تصویری | نوزادان نارس در لبه تاریکی مطلق گزارش تصویری | یکصدو دوازدهمین شب حضور مردم مشهد در خیابان گزارش تصویری | دیدار تیم‌های ملی آلمان و ساحل عاج در جام جهانی ۲۰۲۶ گزارش تصویری | دیدار برزیل و هائیتی در جام جهانی ۲۰۲۶ (۳۰ خرداد ۱۴۰۵) گزارش تصویری | یکصدویازدهمین شب از حضور مردم مشهد مقدس در سنگر خیابان گزارش تصویری | مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد گزارش تصویری | یکصدودهمین شب حضور مردم مشهد در خیابان (۲۸ خرداد ۱۴۰۵) گزارش تصویری | شکوه مهاجرت در دریاچه مهارلو
سرخط خبرها
| کد خبر: ۴۲۴۶۳۴ | ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ | دریافت تصاویر

گزارش تصویری | اقامه عزای امام حسین(ع) در خانه شیخ الاسلام

خانه تاریخی شیخ الاسلام به عنوان یادگاری بجای مانده از دوره معماری صفوی و نیز قاجاری است. این بنا در منطقه چهارباغ اصفهان واقع شده است. ساخت اولیه بنا درزمان صفویه انجام شده و هدیه شاه عباس به دخترش «سرو قدخانوم» و دامادش «محقق سبزواری» از علمای بزرگ دوره صفوی است. این خانه در زمان قاجار بعنوان مرکزی جهت انجام کار‌های مدعی العموم و مرکزی شبیه دادگستری و در زمان رضا شاه توسط «شیخ الاسلام» تبدیل به شهرداری شد ولی از دوره صفویه سالی دوماه مراسم عزاداری امام حسین (ع) در آن برگزار می‌شد. خانه تاریخی شیخ الاسلام به عنوان یادگاری بجای مانده از دوره معماری صفوی و نیز قاجاری است. این بنا در منطقه چهارباغ اصفهان واقع شده است. ساخت اولیه بنا درزمان صفویه انجام شده و هدیه شاه عباس به دخترش «سرو قدخانوم» و دامادش «محقق سبزواری» از علمای بزرگ دوره صفوی است. این خانه در زمان قاجار بعنوان مرکزی جهت انجام کار‌های مدعی العموم و مرکزی شبیه دادگستری و در زمان رضا شاه توسط «شیخ الاسلام» تبدیل به شهرداری شد ولی از دوره صفویه سالی دوماه مراسم عزاداری امام حسین (ع) در آن برگزار می‌شد. برپایی عزاداری امام حسین (ع) در این ساختمان تا زمان رضاشاه ادامه داشت و پس از منع عزاداری در آن زمان، مردم بصورت مخفیانه در قسمت پشت ساختمان عزاداری می‌کردند.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
Start Google Analytics Code <-- End Google Analytics Code -->